دنياي جادوگران
دنياي جادوگران
دنياي جادوگران
خانه | آرشيو | ايميل


به وبلاگ من خوش آمدید. اسم من ياسمين است. اميدوارم از وبلاگم خوشتان بيايد.

امکانات و ابزارها


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 549
بازدید کل : 25199
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1


 blue girls
نوشته هاي پيشين
لينکدوني
نشر افق
ميستيك فالز
سوز شمع
blue girls
pink girl
blue girls
piano
تبادل لینک پسمل دات نت
انتشارات بهنام
brandon mull
rick riordan
tony abbott
همه چیز در این جا !!!
اموزش عاشق شدن
el clon
دنياي يخي
auRORa
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنياي جادوگران و آدرس mfin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لينکهاي روزانه
طبقه بندي موضوعي
پشتيباني

قالب اين وبلاگ با استفاده کیتی کوچولو طراحي شده است.

Powered by
Blogfa.com
Online Template Builder
اسطوره ی گیلگمش

نیز مانند ما و دیگر ملل از عصر طلایی «ارید» در خود یاد کرده اند که در آن نیاکان و قهرمانان الهی و اولیای مذهبی داشته اند . بزرگانی که با محشور بوده اند . بزرگانی چون گلیگمش . نخستین آنها آدَپ است که به تعبیر دیگر همان نخستین در قرآن (حضرت آدم) کیومرث در به معنی کی : زنده و مرث : یعنی زنده و و یا و است . آدَپ نخستین فرزند خدای بزرگش «اِ آ» است و شهریار ارید ، ترین سومری و است که «اِ آ» او را به مانند یک انسان خلق کرده و به او دانایی عطاکرده است ؛ اما حیاط را از وی دریغ داشته اند اما اینکه جانشین آدَپ چه کسی بوده است و اولیا و انبیا د راساطیر چگونه ادامه می یابد روشن نیست .
در میان اسنادی که در دست داریم
های فهرستی هست که اسامی پادشاهان را از آغاز تا پایان قرن ۱۸ ق م نام می برد. این همان فهرست مشهور اسامی حکام است که از حدود یازده مختلف جمع آوری و در سال ۱۹۳۹ به وسیله پروفسور یاکوبسن منتشر شده است ارزش این سند بنظر من( enik) بسیار زیاد است . زیرا که نه تنها ترین سنتهای سومری را شرح می دهد بلکه یک چارچوب زمان بندی شده ی بسیار عالی از آن زمان در اختیار ما می گذارد که می توان بسیاری از های عصر قهرمانی را در آن جای داد . مانند : انسان – – افسانه طوفان و جاودانگی و… وهمچنین بوسیله ی سندی که یکی از روحانیون قرن ۲ ق.م تنظیم کرده این پادشاهان به دو دوره تقسیم می شوند : پادشاهان قبل از طوفان و پادشاهان بعد از طوفان به موجب این دو مدرک قبل از طوفان هشت بر حکومت کردند .
بر این اساس فهرست اسامی پادشاهان
ابتدا در ارید و از آسمان به زمین واردشده (به یاد داشته باشیم ترین آثارسومری در ارید یافت شده است ) اسامی و مدت سلطنت پادشاهان در زیر آمده است :
• پادشاهان اول و دوم در ارید و به مدت ۶۴۸۰۰۰ سال
• پادشاهان سوم و چهارم و پنجم (یکی از آن ها همان دموزی نیمه
بود ) به مدت ۱۰۸۰۰۰ سال در بد- تیبیره
ششم در لارک ۲۲۸۰۰
• پادشاه هفتم در سیپار به مدت ۲۱۰۰۰
• پادشاه هشتم که در شوروپک به مدت ۱۸۶۰۰
واما پس از طوفان به موجب این فهرست ، یک بار دیگر سلطنت در
که بقایای آن در حال حاضر وسیعی در حدود ۱۵ کیلومتری شرق است آغاز شده ، نخستین پادشاه بر بیست و سه نفر که هر یک به طور متوسط هزار سال که نام ۲۲ نفر خوانا است که ۱۲ نفر از آنها نام سامی دارند مانند (گلبوم= سگ) (کلومو= بره) (زدکاکیب= عقرب) و شش نفرشان نام سومری دارند و ریشه اسامی چهار نفر دیگر مشخص نیست که به احتمال اختلاف نژادی بین و سامیان باشد . همچنین دکتر رو دارد : شاید برخی از این واقعیت داشته باشند اما آخرین پادشاه اول که همان اک در مقابل پادشاه اوروک که همان بوده شکست می خورد و مجبور به پرداخت مالیات به اوروک بوده است پنجمین اوروک بوده ، اوروک نیز شخصیت های مشهوری مانند : مسکیا کستر – انم کر لوگال بند و … دارد.
اما راجع به انم کر ،
منظومی در دست است که بر لوحه موجود در موزه شرق استانبول حک شده است : خلاصه داستان را می گویم enik : انم کر فرمانروای اوروک طی مکاتباتی ، فرمانروای «آرتا» را تهدید می کند که برای تزئین «ایینَّ» سنگهای قیمتی دارد اِتا بلاخره پس از چند دوره فرازو نشیب قبول می کند آاِتا نسبت به اوروک در آن سوی هفت کوه قرار داشته و ظاهرا از حیث معادن غنی بوده .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ <-PostCategory-> ]
+

قالب اين وبلاگ با استفاده از کیتی کوچولو طراحي شده است
©2008 All rights reserved.

Build Your Own Template!